Авторы журнала


Педагогика & Психология. Теория и практика (№ 3 (17), июнь)


1. Савенкова Л.Г.
ХУДОЖЕСТВЕННОЕ ОБРАЗОВАНИЕ В РОССИИ ХХI ВЕКА – ИДЕЯ ХХ ВЕКА
Savenkova L.G.
ART EDUCATION IN RUSSIA IN THE XXI CENTURY – THE IDEA OF THE XX CENTURY

2. Шматок Л.В.
ФОРМИРОВАНИЕ НАЦИОНАЛЬНО-КУЛЬТУРНОЙ ИДЕНТИЧНОСТИ ДЕТЕЙ В ТЕОРИИ ПЕДАГОГИЧЕСКОЙ НАУКИ
Shmatok L.V.
FORMATION OF CHILDREN’S NATIONAL AND CULTURAL IDENTITY IN THE PEDAGOGICAL SCIENCE THEORY

3. Гофуров А.У.
СОВЕРШЕНСТВОВАНИЕ ОРГАНИЗАЦИОННО-ПЕДАГОГИЧЕСКИХ ОСНОВ ЗАНЯТИЙ БОРЬБЫ НА ПОЯСАХ В ДЕТСКИХ И ЮНОШЕСКИХ СПОРТИВНЫХ ШКОЛАХ
Gofurov A.U.
IMPROVEMENT OF ORGANIZATIONAL AND PEDAGOGICAL BASES OF LESSONS OF BELT WRESTLING IN YOUTH SPORTS SCHOOL

4. Котилко В.В., Грицюк Т.В.
ПЕДАГОГИЧЕСКОЕ ВОСПИТАНИЕ ИНЖЕНЕРОВ БУДУЩЕГО И ИЗМЕНЕНИЕ ФИНАНСОВОЙ СИСТЕМЫ ПРЕДПРИЯТИЯ И АНАЛИЗ ОТРАСЛИ В РФ И СНГ
Kotilko V.V., Gritsyuk T.V.
PEDAGOGICAL EDUCATION OF THE FUTURE ENGINEERS AND CHANGE OF THE ENTERPRISE’S FINANCIAL SYSTEM AND THE BRANCH ANALYSIS IN THE RUSSIAN FEDERATION AND THE CIS

5. Пашина С.А.
ВНЕУЧЕБНАЯ ДЕЯТЕЛЬНОСТЬ КАК  СРЕДСТВО СОЦИАЛИЗАЦИИ ОБУЧАЮЩИХСЯ С ОГРАНИЧЕННЫМИ ВОЗМОЖНОСТЯМИ ЗДОРОВЬЯ
Pashina S.A.
EXTRACURRICULAR ACTIVITIES AS MEANS OF SOCIALIZATION OF STUDENTS WITH DISABILITIES

6. Архипова О.В.
ОРГАНИЗАЦИЯ НАСТАВНИЧЕСКОЙ ДЕЯТЕЛЬНОСТИ КАК ЭФФЕКТИВНОЙ ФОРМЫ СОТРУДНИЧЕСТВА С МОЛОДЕЖЬЮ (ОПЫТ ВСЕРОССИЙСКОГО ОБУЧАЮЩЕГО ПРОЕКТА «ЭСТАФЕТА ПОКОЛЕНИЙ»)
Arkhipova O.V.
THE ORGANIZATION OF TUTORIAL ACTIVITY AS EFFECTIVE FORM OF COOPERATION WITH YOUTH (EXPERIENCE OF THE ALL-RUSSIAN RELAY OF GENERATIONS PROJECT)

7. Бахрамова Г.А.
СТРАТЕГИЧЕСКИЙ ФАКТОР МОДЕРНИЗАЦИИ МЕТОДИЧЕСКОЙ РАБОТЫ В ШКОЛАХ КАЗАХСТАНА В СВЕТЕ ВНЕДРЕНИЯ ИДЕИ «МӘҢГІЛІК ЕЛ»
Bakhramova G.A.
STRATEGIC FACTOR OF MODERNIZATION OF METHODICAL WORK AT KAZAKHSTAN SCHOOLS IN TERMS OF THE "МӘҢГІЛІК ЕЛ" IDEA INTRODUCTION

8. Бахрамова Г.А.
МОДЕРНИЗАЦИЯ МЕТОДИЧЕСКОЙ РАБОТЫ В ШКОЛАХ КАЗАХСТАНА В РАМКАХ РЕАЛИЗАЦИИ КОНЦЕПЦИИ 12 ЛЕТНЕГО ОБРАЗОВАНИЯ
Bakhramova G.A.
MODERNIZATION OF METHODICAL WORK AT SCHOOLS OF KAZAKHSTAN WITHIN THE IMPLEMENTATION OF THE TWELVE YEARS EDUCATION

9. Робский В.В.
К ВОПРОСУ О РАЗЛИЧЕНИИ ПОНЯТИЙ «ОБУЧЕНИЕ» И «ВОСПИТАНИЕ»
Robsky V.V.
ON THE ISSUE OF DISTINCTION OF THE CONCEPTS "TRAINING" AND "EDUCATION"